معرفی GoPro HD Hero2

همانطور که احتمالا میدانید کمپانی GoPro شهرت بسیار زیادی در ساخت دوربین های ورزشی مقاوم در برابر شرایط سخت دارد. در بین تولیدات این شرکت محبوب سری Hero آن نیز از شهرتی دو چندان برخوردار است. چندی پیش بود که این کمپانی مدل Hero 2 را معرفی کرده است که پس از مدل موفق Hero به بازار می آید. اکنون قابلیت های خیلی خوبی به آن افزوده شده که از جمله ی آن ها می توان به آپشن های بیشتر در پوشش میدان دید و سرعت فیلم برداری، توانایی عکاسی 11 مگاپیکسلی و عکاسی 10 فریم بر ثانیه اشاره کرد. در ادامه به نقد و بررسی این دوربین فیلمبرداری میپردازیم.

GoPro

شرکت گوپچرو تلاش کرده است ارتقا نسبتا خوبی از این مدل ارایه دهد ولی قیمت آن تا جاییکه ممکن است تغییر چندانی پیدا نکند. باید بگوییم زمانیکه جعبه ی دوربین GoPro HD Hero 2 Outdoor را باز می کنیم تقریبا با همان اقلامی برخورد می نماییم که در مدل پیشین هم وجود داشت. البته اینکه کاملا چه تجهیزاتی در جعبه وجود داشته باشد بستگی به این دارد که کدام نسخه ی دوربین را تهیه کرده باشید. Out Door، Moto Sport و یا Surf. در جعبه پنج ماونت کلیپ چسبنده، یک هد ماونت الاستیک، یک ماونت کلاه، سه بازوی لولا دار، یک کیس ضد آب، یک درب کیس غیر ضد آب، یک باتری و البته خود دوربین یافت می شود. تقریبا همه ی آن ها در مدل پیشین هم وجود داشت و حتی خود دوربین هم خیلی شبیه به مدل قبلی می باشد. تفاوت های نسبتا جزئی در سایز LED ها، HDMI، جک 3.5 میلی متری هدفون و البته لوگوی خود دوربین وجود دارد ولی از نقطه نظرات دیگر کاملا شبیه به یکدیگر هستند./ خدمات فیلمسازی

شایان ذکر است چیزی تفاوت این دو را ایجاد می کند در زیر بدنه قرار دارد. طبق ادعای کمپانی GoPro، این دوربین زیبا از هر نظر دو برابر قوی تر می باشد. بدین ترتیب که دوربین GoPro HD Hero 2 Outdoor اکنون قابلیت عکاسی 11 مگاپیکسل در عوض 5 مگاپیکسل را دارد، قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه را به جای 3 فریم بر ثانیه ارائه می نماید و عکاسی Time Lapse آن نیز می تواند با فواصل 0.5 ثانیه ای انجام گیرد، این در حالی است که در مدل پیشین با فاصله ی 1 ثانیه انجام می گرفت. از دیگر موارد بهبود یافته می توان به فیلم برداری با بیشینه ی سرعت 120 فریم بر ثانیه به جای 60 فریم بر ثانیه و میدان دید 170 درجه ای در هنگام فیلم برداری Full HD اشاره نمود. خوشبختانه برای این امکانات دوبرابر نیازی نمی باشد که هزینه ی دوبرابر بپردازید.

از لحاظ تجهیزات باید بگوییم که بازوهای لولادار بدین منظور وجود دارند که بتوانید دوربین را به دو شیوه متصل نمایید. با این وجود کمی به نظر شل و ول می آیند و در زوایای قرار گیری محدود می باشند. اما این کلیپ ها تقریبا به هر سطحی به محکمی می چسبند. گاهی اوقات جدا کردن خود دوربین از این کلیپ ها کار سختی می شود به خصوص اینکه در شرایط خاص سرما و رطوبت نیز باشید و از دستکش استفاده کنید.

قابل ذکر است شما بعد از اینکه توانستید این دوربین را ست آپ کنید، بقیه ی مراحل مانند دوربین پیشین می باشد. دکمه ی جلویی برای کنترل پاور و رفتن در آپشن های منو می باشد و دکمه ی بالایی نیز برای تعیین نقش دوربین می باشد که می خواهید برای شما فیلم برداری نماید یا به عکاسی. همچنان باید با نمایشگر بسیار کوچک سیاه و سفید جلوی دوربین درگیر باشید که البته این نمایشگر برای نمایش تصاویر نمی باشد بلکه برای حرکت میان آپشن های مختلف و منوی دوربین و نمایش میزان باتری، کیفیت فیلمبرداری و … کاربرد دارد، ولی خوشبختانه اینترفیس مقداری کاربر دوستانه تر شده و آیکون ها نیز آغاز فیلم برداری نیز بسیار ساده می باشد. فقط کافی است که مود فیلم برداری را انتخاب کنید و کار را شروع نمایید. LED قرمز رنگی در جلوی دوربین قرار دارد که در هنگام فیلم بردرای روشن می شود و در نتیجه می تواند شما را از فیلم برداری گوشی با خبر نماید. در ضمن صدای بیپ هم به گوشی می رسد تا به صورت شنیداری نیز از فیلم برداری این گوشی مطمئن گردید. مشکلی که در مدل پیشین وجود داشت صدای نه چندان بلند بیپ آن بود که در سر و صدای زیاد به گوش نمی رسید. ولی بیپ Hero 2 کاملا بلند می باشد. متاسفانه راهی برای دیدن تصاویری که ثبت کرده اید وجود ندارد و باید پس از رفتن به خانه و انتقال آن ها به رایانه آن ها را مشاهده نمایید. البته می توانید BacPac مخصوص را تهیه نمایید و یا با استفاده از تبلت همراه و Camera Kit آن ها را بر روی تبلت مشاهده کنید.

البته روزلوشن فیلمبرداری این دوربین فیلمبرداری تغییر چندانی نسبت به مدل قبلی نداشته و باید گفت رزولوشن های فیلم برداری دوربین GoPro HD Hero 2 Outdoor همان هایی می باشد که بر روی مدل پیشین هم وجود داشت ولی آپشن های بیشتری برای انتخاب سرعت فریم ها و همچنین میدان دید وجود دارد. برای نمونه در مود WVGA می توانید فیلم برداری با سرعت های 60 یا 120 فریم بر ثانیه را انتخاب نمایید. در 720p HD می توانید سه انتخاب میدان دید داشته باشید. 90 درجه، 127 درجه و 170 درجه. این درحالی است که در مدل پیشین فقط آپشن 170 درجه وجود داشت. طبق تست های انجام شده، باتری لیتیوم-یونی 1100 میلی آمپری این دوربین جذاب می تواند تا 2.5 ساعت فیلم برداری را برای شما پشتیبانی نماید. اکنون گرفتن خروجی از طریق HDMI نیز با این دوربین فوق العاده مقدور هست.

باید یادآور شویم اولین چیزی که در هنگام فیلم برداری با دوربین GoPro HD Hero 2 Outdoor نسبت به مدل پیشین متوجه شدیم کیفیت فیلم ها بود. فیلم های این دوربین مشخصا کیفیت بالاتری دارند. بیشتر مردم شاید فکر کنند که به دلیل مگاپیکسل بالاتر و این جور چیزها باشد ولی ما فکر می کنیم که اساسا این دوربین لنز با کیفیت تری دارد. این با کیفیت تر بودن فیلم ها را می توان به خصوص در صحنه هایی که پیدا نمود در آن ها وجود دارد مانند چشمنزار یا آسفالت مشاهده کرد. ضبط صدا همچنان وقتی که دوربین درون کیس ضد اب می باشد پایین می باشد و هیچ پیشرفتی نسبت به مدل پیشین نداشته است. از نظر تولید رنگ نیز وضعیت به همین گونه می باشد به نحوی که Hero 2 عکس های واقعی تری تولید می نماید./ فیلم سازی

در مجموع باید بگوییم که دوربین GoPro HD Hero 2 Outdoor یک ارتقاء کاملا عالی نسبت به مدل پیشین خود می باشد. قیمت آن نیز چندان از مدل پیشینش بیشتر نیست و به نظر ما که کاملا به هزینه ای که برای آن می دهد می ارزد. اما نکته ای که به نظرمان می آید این می باشد که این دوربین بسیار سنگین است.علی الخصوص وقتی که در کیس ضد آب هم قرار دارد. بنابراین وقتی که آن را به کلاه خود متصل کرده اید آن را احساس خواهید نمود و اگر یک تکان شدید هم بخورید عدم بالانس به خوبی احساس می شود. با این وجود اگر شما به دنبال ثبت لحظات خاطره انگیز و پر هیجان ورزشی خود می باشید قطعا دوربین GoPro HD Hero 2 Outdoor گزینه ی بسیار خوبی می باشد.

مشخصات کلی GoPro HD Hero 2 Outdoor
مشخصات کلی GoPro HD Hero 2 Outdoor: :ذخیره سازی بر روی کارت های حافظه SDHC تا ظرفیت 32 گیگابایت
مشخصات حسگر GoPro HD Hero 2 Outdoor: دارای حسگر CMOS با دقت 11 مگاپیکسل
فیلمبرداری GoPro HD Hero 2 Outdoor :کیفیت Full HD با فرمت H.264, MP4 فیلمبرداری سه بعدی
لنز GoPro HD Hero 2 Outdoor:بسیار واید 170 درجه میلیمتر – بزرگنمایی اپتیکال 0 برابر – لرزشگیر تصویر الکترونیکی (Steady Shot)
صفحه نمایش GoPro HD Hero 2 Outdoor:دارای صفحه نمایش 1.5 اینچ
ورودی و خروجی های GoPro HD Hero 2 Outdoor: دارای ورودی میکروفون
سایر قابلیت های GoPro HD Hero 2 Outdoor: قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه کارت حافظه – میکروفون داخلی

منبع: adorama.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *