دوربین گو پرو Hero 3

احتمالا نام دوربین های گو پرو را شنیده اید یا با این دوربین ها آشنایی کامل دارید. در این پست از سایت ادوراما برای شما کاربران عزیز قصد داریم تا یکی از محصولات کمپانی «گوپرو» را که یکی از بزرگترین تولید کنندگان در عرصه دوربین عکاسی و فیلم برداری است را نقد و بررسی کنیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.«گوپرو» نام شرکتی آمریکایی است که به توسعه و تولید دوربین‌های شخصی کیفیت‌بالا می‌پردازد.این شرکت در سال ۲۰۰۲ توسط نیک وودمن تاجر آمریکایی، بنیان‌گذاری شد که اکنون مدیرعامل شرکت گوپرو است. بطور کلی باید بگوییم که این دوربین در مکان‌های غیر معمول مانند هواپیما، اتومبیل، قایق، دوچرخه، موتور سیکلت، کلاه ایمنی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گو پرو

در ابتدا باید بگوییم سال هاست که با دوربین های گوپرو آشنا هستیم. دوربین هایی ورزشی و مخصوص ماجراجویان که به جرئت می توان آن ها را بهترین و بی رقیب دانست. این بار قصد داریم نسل چهارم این خانواده که در سال 2014 معرفی شد را بررسی نماییم. دستگاهی که هرچند در نگاه اول خیلی شبیه و بی تغییر نسبت به مدل پیشین است، ولی در واقع از لحاظ فن آوری ها پیشرفت داشته و دوربین بسیار بهتری شده است.دوربین Go Pro Hero 3+ Black به همراه دو برادر کوچکتر خود یعنی دوربین های Hero 3+ Silver و Hero 3 White جدید رونمایی شده است.

به نظر شما چه اتفاق جدیدی در این دوربین افتاده است. باید بپرسیم چه چیزی جدید است؟ دوربین Go Pro Hero 3+ Black چه تفاوتی با مدل پیشین خود دارد؟ هرچند که ابعاد و وزن خود این دوربین نسبت به مدل پیشین تقریبا بدون تغییر مانده، ولی 3+ Black با کیس ضد آب و ضد ضربه ی کوچکتری همراه شده است و دیگر آن مکانیسم قفل سر دادنی (Slide Lock) را بر روی بدنه ی کیس ماشاهده نمی کنیم. در نتیجه به طور کلی وقتی دوربین را بر روی کلاه می بندید به نظر کاملا کوچکتر می آید.در ادامه سعی خواهیم کرد بررسی کوتاهی بر روی این دوربین زیبا داشته باشیم./ تصویربرداری

اجازه بدهید از ابعاد و اندازه این دوربین بگذریم. پس از ابعاد دوربین Go Pro Hero 3+ Black که بگذریم، به طور خلاصه یکی از بزرگترین تغییرات در لنز این دوربین بوجود آمده می باشد. بدین صورت که کمپانی گوپرو ادعا می کند لنز 3+ Black تا حد خیلی زیادی شارپ تر از لنز 3 Black است و خطاهای کمتری دارد. میکروفون 3+ Black نیز بهبود یافته تا هم بتواند صدا را قوی تر ضبط کند و هم اینکه نویز کمتری ضبط شود. Wi-Fi داخلی این دوربین زیبا ظاهرا تا 4 برابر سریع تر از Wi-Fi مدل پیشین می باشد و گستره ی پوشش بیشتری دارد. شارژدهی باتری نیز تا 30 درصد افزایش یافته است. بعلاوه اکنون دوربین Go Pro Hero 3+ Black دارای یک مود فیلم برداری به نام Super View شده می باشد. سوپرویو مودی است که میدان دیدی فوق العاده گسترده را ارائه می نماید. میدان دیدی که هیچ گاه بر روی مدل های پیشین وجود نداشته است. مود دیگری که در دوربین Go Pro Hero 3+ Black به کار رفته، Auto Low Light نام دارد که وقتی دوربین در شرایط نوری ضعیف قرار می گیرد، کاری می کند که سرعت فریم ها به نصف کاهش پیدا کند.

عکس دوربین Go Pro Hero 3+ Black
این دوربین فیلمبرداری یکی از پایه گذاران فیلمبرداری با کیفیت 4k در رنج ارزان قیمت ها بود و بنوعی شهرت خود را در این ویژگی یافت. پس طبیعی است که بگوییم که دوربین Go Pro Hero 3+ Black مشابه مدل پیشین خود قابلیت فیلم برداری 4K داراست. 4K رزولوشنی است چهار برابر بیشتر از 1080p Full HD و دقیقا همانی است که نمایشگرها و تلویزیون های موجود در بازار به سوی مجهز شدن به آن می روند. علاوه بر آن دوربین Go Pro Hero 3+ Black می تواند با رزولوشن 12 مگاپیکسل و سرعت عکاسی پیاپی 30 فریم بر ثانیه، عکاسی پیاپی نماید. 12 مگاپیکسل یعنی 4 مگاپیکسل بیشتر از 4K و رزولوشن آن نیز کاملا واقعی می باشد.

باید بگوییم هرچند که  هر سه مدل جدید، یعنی Black 3+، Silver 3+ و White جدید، Wi-Fi چهار برابر سریع تر از مدل قبلی دارند، ولی این تنها Black 3+ می باشد که با ریموت کنترل همراه شده است. با این وجود اینترفیس اپلیکیشن موبایلی گوپرو خیلی کاربر دوستانه تر از ریموت کنترل آن می باشد.

قابل ذکر است مشابه 3 Black،این دوربین جذاب 20 درصد کوچکتر و سبک تر از Hero 2 و Hero ی اولیه است. این کوچک سازی بی هزینه نبوده و برخلاف دو مدل اول، کارت حافظه ی این دوربین فوق العاده از نوع micro SD می باشد. جک 3.5 میلی متری هم چیزی بود که بر روی Hero 2 آمد و رفت. تنها پورت هایی که بر روی این دوربین کارآمد مشاهده می گردد، HDMI و USB می باشند. متاسفانه کاور لاستیکی که بر روی آن ها قرار می گیرد کاملا می تواند از جای در آید و به هیچ صورت متصل به بدنه نمی باشد.

گفتنیست باوجود سایز کوچک، سازنده ی این دوربین توانسته یک باتری 1180 میلی آمپری را در آن جای دهد و تضمین نماید که شارژدهی آن بر روی 3+ Black بیشتر از 3 Black می باشد. در تستی که در فیلم برداری 1080p Full HD با سرعت 24 فریم بر ثانیه انجام دادیم، باتری توانست تا 2 ساعت و 14 دقیقه در فیلم برداری دوام بیاورد. البته وقتی که با Wi-Fi روشن و اتصال به اپلیکیشن گوپرو از طریق گوشی دوربین را هدایت می نمایید، مدت فیلم برداری می تواند تا نیم ساعت کاهش پیدا کند.

یک تفاوت عمده در این دوربین با مدل های گذشته برد وای فای است و همانطور که در بالا ذکر کردیم گستره ی پوشش Wi-Fi افزایش یافته می باشد به صورتی که برد آن با ریموت کنترل همراه تا 180 متر می رسد. این اتفاق خیلی اتفاق خوبی است.  با این وجود از طریق گوشی یا تبلت و اپلیکیشن گوپرو، برد می تواند تا 50 متر کاهش یابد. اما خوشبختانه همواره ارتباط بسیار قوی می باشد و در تست هایی که انجام دادیم اصلا قطعی نداشتیم. در کل انتخاب بین کنترل دوربین از طریق ریموت کنترل یا گوشی هوشمند خیلی سخت می باشد. هرچند که استفاده از ریموت کنترل، برد بیشتر را به همراه دارد، ولی واقعیت امر این است که اینترفیس اپلیکیشن گوپرو آن قدر جذاب است که استفاده از آن لذت خاصی دارد.

اپلیکیشن گوپرو
گو پرو همیشه در ساخت نرم افزار و سخت افزارهای جانبی زبان زد بوده است. اپلیکیسن های این شرکت نیز امکانات فوق العاده ای دارد. حالا شما می توانید با این اپلیکیشن ها تصویر دوربین را 4K به صورت زنده مشاهده نمایید البته به غیر از مود 4K  و تصاویری که ثبت کرده اید را نیز بر روی دیوایس اندرویدی یا iOS خود شاهد باشید. بعلاوه ی اینکه می توان میزان شارژ باقی مانده ی باتری و ظرفیت کارت حافظه را مشاهده نمود. یک امکان جالب دیگر هم که وجود دارد این است که می توانید انتخاب نمایید که اگر واقعا در حال استفاده ی بیسیم از دوربین، آن را در جایی گم کردید، کاری کنید که بلندگوی دوربین بوق بزند و بتوانید جایش را پیدا کنید.

شایان ذکر است دوربین Go Pro Hero 3+ Black مجهز به لنزی بسیار واید با F/2.8 و ساختاری 6 قطعه ای است. همانطور که گفتیم، طبق گفته ی کمپانی، کاملا شارپ تر و با کیفیت تر از لنز مدل پیشین است. فیلم برداری 4K نیز همچنان جالب می باشد و جالب تر این است که سازنده توانسته چنین رزولوشنی را با سنسور کوچک 1/2.3 اینچی ارائه نماید. تنها مشکل این رزولوشن آن است که بر روی این مدل و مدل پیشین، با سرعت 15 فریم بر ثانیه ضبط می گردد و در نتیجه اصلا برای صحنه های ورزشی مناسب نمی باشد. فایل های ضبط شده نیز کاملا حجیم می باشند و به هر صورت ذخیره و پردازش آن ها مشکل تر می باشد. با این وجود رزولوشن 1080p را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط می کند و این فوق العاده می باشد./ تصویربرداری همایش

در اینجا قصد داریم کمی هم درباره ی فن آوری Super View توضیح دهیم، باید بگوییم که کاری می کند تا میدان دید کاملا افزایش یابد. چیزی که گوپرو می گوید این است که دوربین می تواند تصاویر را در نسبت تصویر 4:3 ضبط کند و سپس آن ها را به تصاویر 16:9 تبدیل نماید. واقعیت این است که در تست های انجام شده تاثیر کاملا فراوان و قابل ملاحظه می باشد.

فیلم برداری در مود Superview بر روی دوربین Go Pro Hero 3+ Black
در مجموع باید بگوییم که با وجود تغییرات ظاهری اندک، دوربین Go Pro Hero 3+ Blackاز نظر فن آوری پیشرفتی کاملا شگرفت نسبت به 3 Black به حساب می آید. البته بعضی ها هم می گویند که بهبودها فقط در بعضی ویژگی ها رخ داده است و اگر اکنون صاحب یک دوربین Go Pro Hero 3+ Blackمی باشند، لازم نمی باشد به دنبال خرید 3+ Black باشید. با این وجود بدانید که این دوربین فوق العاده زیبا قاطعانه برترین دوربین ورزشی بازار می باشد و از سطوح کاملا حرفه ای سینمایی تا آماتوری هم می توان از آن استفاده کرد. پس برای جمع بندی باید بگوییم که شارژدهی باتری این دوربین نسبت به مدل پیشین کاملا بیشتر می باشد، Wi-Fi کاملا سریع تر و بلند برد تری داراست، کیس ضد آب و ضد ضربه ی آن کوچک تر است، میکروفون بهتری دارد و از همه بهتر، کیفیت تصویر و فیلم برداری آن افزایش داشته می باشد. با این وجود همچنان جا برای پیشرفت وجود دارد. احتمالا این پیشرفت ها را در Hero 4 مشاهده خواهیم کرد. به طور مثال فیلم برداری 4K با سرعت 24 فریم بر ثانیه. راستی از یاد نبریم که تجهیزات جانبی عرضه شده با hero 3+ Black به جز ریموت کنترل، شامل کیس ضد آب با قابلیت مقاومت تا عمق 60 متر، سگک J-Hook، ماونت سطح صاف، ماونت سطح قوس دار، بازوی سه محوره و سگک قفل با قابلیت آزاد کردن سریع می گردند.

منبع: adorama.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *